Na całym świecie, przedsiębiorcy prowadzący biznes w Internecie, potwierdzają znaczące korzyści z wdrożenia certyfikatów SSL Extended Validation (EV) wydawanych przez GeoTrust i Symantec. Na podstawie badań wykonanych w USA, serwisy doświadczyły wzrostu liczby rejestracji nowych użytkowników (do 87%), konwersji ze sprzedaży (do 30%) oraz transakcji (do 87%), z kolei zmniejszyły liczbę wyjścia klientów ze strony po dodaniu produktów do koszyka (aż o 13%).

Niektóre firmy zwróciły uwagę na to, że ich inwestycja w certyfikat EV zwróciła się w jeden dzień! Wdrożenie EV jest dobrą decyzją - ale już wkrótce może być koniecznością: Twoi klienci będą tego od Ciebie oczekiwać. Zdecydowana większość internautów posiada już przeglądarki internetowe, które poprawnie interpretują główną wartość dodaną certyfikatu EV - zielony pasek, zawierający nazwę Twojej firmy, zweryfikowaną przez GeoTrust lub Symantec.

Do dzisiaj, ponad 10.000 serwisów internetowych wdrożyło EV SSL, wliczając w to liderów wszelkich branż obecnych w Internecie. Ponadto, około 800 nowych serwisów internetowych wdraża EV każdego miesiąca. Coraz więcej użytkowników Internetu zwraca uwagę na zielony pasek, poszukując dodatkowego potwierdzenia bezpieczeństwa transakcji. Już podczas badania wykonanego w 2007 roku, firma Tec-Ed zmierzyła, iż 97% konsumentów było skłonnych do podania danych swojej karty kredytowej na stronie z certyfikatem EV, zaś jedynie 50% w pozostałych przypadkach. Jeśli Twój klient będzie coraz częściej podejmować decyzję o zakupie w oparciu o bezpieczeństwo gwarantowane przez certyfikat EV, decyzja o jego zakupie staje się łatwa do podjęcia.

EV Green Bar

"W czasach niepewnej koniunktury, konsumenci nie podejmują zbędnego ryzyka przy użyciu swoich własnych pieniędzy", stwierdza Tim Callan, przedstawiciel Authentication & Online Trust Alliance oraz wicedyrektor działu marketingu Symantec. "Dlatego też, bardziej niż kiedykolwiek, w celu zachęcenia konsumentów do dokonywania transakcji on-line, biznes internetowy musi wzbudzać zaufanie i to jest dokładnie co zapewniają certyfikaty SSL EV."

Certyfikat SSL EV szczególnie zalecany jest dla następujących rodzajów działalności:

  • Bankowość internetowa,
  • Duże sklepy internetowe,
  • Serwisy, które zbierają dużą ilość danych osobowych,
  • Serwisy, które przetwarzają bezpośrednio płatności od klientów,
  • Serwisy, które chcą wyeksponować markę swojego właściciela.

Certyfikaty SSL EV są powszechnie wykorzystywane w wielu krajach świata, w tym również w Polsce. Jako pierwsze zostały użyte przez banki internetowe, jednakże obecnie są dostępne dla każdego rodzaju biznesu.

EV Green Bar

Case Study - dlaczego opłaca się kupić certyfikat EV

Firma Symantec Inc., właściciel marek Symantec oraz GeoTrust, przeprowadziła szczegółowe badania nad wybranymi serwisami internetowymi, które wdrożyły certyfikat EV. Przeczytaj poniżej, dlaczego wszystkie oceniły to jako dobrą inwestycję. Pełne materiały są dostępne do pobrania w języku angielskim.

Central Reservation Service

Central Reservation Service (CRS) dostarcza narzędzi służących do rezerwacji pokoi w hotelach w szczególnie atrakcyjnych cenach. Celuje szczególnie w klientów indywidualnych oraz podróżujących w interesach przedstawicieli małych i średnich firm. Certyfikat EV zwiększył liczbę konwersji w serwisie aż o 30%

Pobierz Case Study Central Reservation Service (PDF, English)

Fitness Footwear

W zaledwie trzy lata Fitness Footwear, Ltd. stał się największym niezależnym sprzedawcą detalicznym obuwia w Wielkiej Brytanii. Firma posiada sklep stacjonarny jak i sklep internetowy, który jest odpowiedzialny za 95% sprzedaży. Certyfikat EV pozwolił na znaczne zwiększenie częstotliwości zakupów w sklepie. Aby to potwierdzić, wykonano badanie, w których porównano klientów korzystających z przeglądarki Internet Explorer 7 (obsługuje zielony pasek) oraz Internet Explorer 6 (brak tej funkcjonalności). Test trwał trzy miesiące, w którym to czasie ze 100.000 użytkowników Internet Explorer 7 zakupu dokonało 2.000, zaś spośród 45.000 użytkowników Internet Explorer 6 zakupu dokonało nie więcej niż 800. Współczynnik konwersji był więc wyższy o 16,9% wśród klientów, którzy widzieli zielony pasek.

Pobierz Case Study Fitness Footwear (PDF, English)

Papercheck

Papercheck jest firmą z San Francisco, która oferuje usługi edycji i korekty dokumentów przez Internet, szczególnie istotne dla użytkowników akademickich. "Szczerze mówiąc, nie widzieliśmy jakiejkolwiek możliwości zwiększenia ilości rejestracji w serwisie, jednak wtedy Symantec powiedział nam o wzroście ilości konwersji w innych serwisach, również działających w naszej branży", powiedział Darren Shafae, założyciel firmy. "To nie tylko coś do szyfrowania transmisji ale jak stwierdziliśmy, to też sposób na potwierdzenie naszym klientom, że firma ich obsługująca rzeczywiście istnieje i funkcjonuje. Przekonało nas to i dokonaliśmy zakupu".

Podobnie jak w przypadku Fitness Footwear, zmierzono współczynnik rejestracji nowych użytkowników w oparciu o posiadane przez nich przeglądarki. W okresie miesiąca odnotowano podobną liczbę odwiedzin przy użyciu Internet Explorer 7 oraz 6. Spośród nich, 103 użytkowników wersji 7 (wspierającej zielony pasek) dokonało rejestracji, zaś spośród użytkowników wersji 6 jedynie 55. "Byliśmy zachwyceni wpływem EV", powiedział Shafae. "Wzrost częstotliwości rejestracji o 87% jest ogromny."

Pobierz Case Study Papercheck (PDF, English)

Który certyfikat SSL EV wybrać?

Wdrożenie certyfikatu SSL EV może szybko się opłacić poprzez wzrost rejestracji, wzrost średniej wartości zamówień oraz zmniejszenie częstości rezygnacji z zakupu. Masz do wyboru trzy różne certyfikaty EV. Najczęściej wybierany, cechujący się najlepszym współczynnikiem korzyści do ceny, to certyfikat GeoTrust True BusinessID® with EV. Jeśli oczekujesz maksymalnej ochrony, potwierdzonej marką Symantec / Symantec, wybierz jeden z dwóch wariantów certyfikatu Symantec Secure Site with EV.

GeoTrust Comodo SSL Symantec