CloudFest to najważniejsze na świecie wydarzenie poświęcone infrastrukturze internetowej w chmurze. W 2023 roku targi odbyły się w Niemczech, trwały od 20 do 23 marca i udało nam się pojawić na nich już po raz czwarty. Ostatnim razem było to w 2019 roku i relacjonowaliśmy to na naszym blogu. Długa nieobecność spowodowana była odwołaniem CloudFest’u z przyczyny panującej sytuacji epidemiologicznej. Co prawda w 2022 roku wydarzenie odbyło się, ale skromnie i z wieloma restrykcjami. W 2023 roku stwierdzamy brak obostrzeń i olbrzymią frekwencję, która zrobiła na nas spore wrażenie.
Przez czas poświęcony na targach zgromadziliśmy wyjątkową wiedzę z odbytych prelekcji, spotkaliśmy się z naszymi stałymi partnerami i nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe, aby jeszcze bardziej udoskonalić dla Ciebie naszą rozbudowaną ofertę domenową i hostingową.
Co ciekawego działo się podczas targów CloudFest 2023?
Wydarzenie CloudFest po raz kolejny odbyło się w niemieckiej miejscowości Rust, a dokładniej w parku rozrywki Europa-Park. Jak podaje organizator, swoją obecność zadeklarowało ponad 150 wystawców. Należą do nich popularne firmy jak np.: Intel, Verisign, Cloudlinux, Kingston, Dell, Samsung, Gigabyte, Lenovo czy Toshiba.
O tym, że CloudFest jest światowym wydarzeniem, świadczy deklarowana obecność aż 65 różnych narodowości.
![mserwis cloudfest](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-10-576x1024.png)
Podczas tegorocznych targów CloudFest poruszonych zostało wiele kwestii związanych m.in. z serwerami wirtualnymi, domenami, certyfikatami SSL, cyberbezpieczeństwem, sztuczną inteligencją (AI), systemami zarządzania treścią (CMS) i ich wtyczkami, NFT i innymi zagadnieniami dotyczącymi Metaverse.
Już przy samym wejściu do głównego budynku zauważyliśmy silnie rzucające się w oczy hasło, związane z obecnie panującym trendem AI – “This sign was not written by ChatGPT.” ChatGPT to spopularyzowany chatbot AI, służący do generowania odpowiedzi na zapytanie wprowadzane przez użytkowników.
![mserwis cloudfest 2023](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-34-768x1024.png)
Podczas targów uwagę naszego działu Marketingu zwróciła licznie wykorzystana przez startupy domena .io. Jednocześnie potwierdziło to informację wykorzystania domeny, o której pisaliśmy niedawno na naszym blogu. Oprócz tego ładnie prezentowały się schody przepełnione pomysłami na domenowe hacki.
![domain hack cloudfest](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-24-1024x576.png)
Spośród wszystkich dostępnych stoisk, na wyróżnienie zasługuje niskobudżetowa reklama systemu opartego o Linuxa z hasłem: “The Linux system for those who prefer great code over great marketing… 100% open source”, która idealnie odwzorowuje potencjał Linuxa.
![Cloudfest 2023 reklama linuxa](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-576x1024.png)
Doceniamy także starania włożone w akcje promocyjne z różnymi nagrodami, do których należały m.in.:
- Szukanie czterech makiet rugbystów stworzonych przez InterNetX. Były one poukrywane na obszarze budynku targów. Po ich odnalezieniu należało odczytać nazwę domeny umieszczoną na dole danej makiety, wyszukać ją w Internecie i odpowiedzieć na różne pytania związane z funkcjonowaniem domen – nie były łatwe.
![image 2](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-2-576x1024.png)
- Składanie serwera na czas z odgórnie wyznaczonych komponentów – zajęliśmy drugie miejsce 🙂
![image 33](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-33-768x1024.png)
- Trzymacie w pełni zabudowanego serwera na czas – był naprawdę ciężki, a maksymalny czas w momencie podjęcia próby wynosił niepełne półtorej minuty.
![image 18](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-18-576x1024.png)
- Crackowanie sejfu sponsorowanego przez domenę .shop.
![image 30](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-30-576x1024.png)
- Loterie polegające na wpisaniu na małą kartkę podstawowych danych firmy (komplementarne zbieranie leadów), która później raz na dzień była losowana z jednego stosu.
![image 17](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-17-576x1024.png)
- Kręcenie kołem i losowanie nagród – sprytnie przemycona darmowa konsultacja z firmą.
![image 6](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-6-576x1024.png)
- Zbieranie pieczątek różnych firm porozrzucanych na targach na kartkę dostarczoną przez CloudFest. Z podpisanych i uzupełnionych kartek losowany był zwycięzca – tym sposobem organizator przyczyniał się do lepszego zapoznania uczestników z wystawcami.
- Quizy na czas silnie powiązane z hostingiem – rywalizacja i zastrzyk wiedzy w jednym.
- Oraz inne liczne konkursy związane z danymi firmami.
![image 9](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-9-1024x576.png)
Jesteśmy pełni podziwu, jak dobrze marketingowo można wypromować sprzęt powiązany z infrastrukturą internetową.
Targi dały nam sposobność porozmawiania z reprezentantami wielu nowych jak i już poznanych wcześniej firm. Zobaczyliśmy w akcji efektywną technologię zapewniającą wodoszczelność dla serwerów i ich komponentów. Widzieliśmy możliwości robo psa, wystawione luksusowe ferrari promujące chmurę premium, korporacyjną grę hokejową na przerwę od pracy czy zaawansowany symulator wyścigowy z 3 ekranami szerokokątnymi. Przekonaliśmy się jak wyglądają najnowsze możliwości okularów VR i jak można je wykorzystać w biznesie. Poznaliśmy wiele firm oferujących nam podzespoły serwerowe oraz montaż serwerów wedle naszego zapotrzebowania.
![image 16](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-16-576x1024.png)
![image 7](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-7-576x1024.png)
![image 15](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-15-576x1024.png)
![image 8](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-8-576x1024.png)
![image 14](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-14-576x1024.png)
![image 13](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-13-576x1024.png)
Porozmawialiśmy z przedstawicielami firm szczególnie ważnymi dla naszej branży, takimi jak: Tucows, EURid, DENIC, CentralNic, CloudLinux, cPanel, Apache czy Yoast.
![image 32](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-32-169x300.png)
![image 23](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-23-169x300.png)
![image 29](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-29-169x300.png)
![image 21](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-21-169x300.png)
![1679657480075](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/1679657480075-169x300.jpg)
![image 26](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-26-169x300.png)
![image 31](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-31-169x300.png)
![image 12](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-12-225x300.png)
W ostatni dzień targów otrzymaliśmy od naszego zaprzyjaźnionego partnera CentralNic grę Monopoly w wersji domenowej – szczególnie rozbawiło nas jedno z najdroższych haseł na planszy “Płacisz podatek ICANN”.
![image 1](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-1-1024x576.png)
Codziennie w przerwie na lunch mieliśmy chwilę, aby pospacerować po baśniowym parku i skorzystać z dostępnych w nim rollercoasterów.
![image 11](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-11.png)
![image 3](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-3.png)
Każdego wieczoru po wyczerpujących targach na zakończenie dnia czekały na nas różne imprezy integracyjne w malowniczym hotelu Colosseo.
![image 5](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-5-768x1024.png)
![connexion party cloudfest 2023](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-22-576x1024.png)
Prelekcje i prelegenci CloudFest 2023
Wydarzenie CloudFest w dużej mierze poświęcone jest edukowaniu i dzieleniu się aktualnymi informacjami związanymi z infrastrukturą internetową. Podczas czterech dni ponad 250 światowych prelegentów przekazywało uczestnikom swoją unikatową wiedzę. Często w parze z prelekcjami związane były rozwiązania i nawiązania sprzedażowe konkretnej firmy prezentującej. Osoby prezentujące występowały na czterech różnych scenach:
- Główna scena kopuły .com;
- Scena areny Namestudio API;
- Sala balowa “Berlin”;
- Rock Cafe.
![image 27](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-27-1024x576.png)
![image 28](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-28-1024x576.png)
Do ważnych dla naszej branży i jednocześnie rozpoznawalnych prelegentów należą m.in.:
- Igor Seletskiy – CEO CloudLinux;
- Tim Callan – CEO Sectigo;
- Michael Riedl – CEO CentralNic Group PLC;
- Burt Kaliski – CTO Verisign;
- Josepha Haden Chomphosy – WordPress Executive Director w Automattic;
- Christian Jaeger – CEO CloudFest;
- zespół WebPros, czyli osoby z firmy zarządzającej markami cPanel, Plesk, WHMCS.
![image 25](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-25-1024x576.png)
Christian Jaeger (CEO CloudFest) opowiadający o genezie CloutFestu
Mieliśmy przyjemność spotkać większość z wymienionych osób. Największe wrażenie zrobił na nas CTO (z ang. Naczelny Dyrektor Techniczny) Verisign, który technicznie opowiadał m.in. o algorytmach kwantowych, zabezpieczeniach DNS w świecie postkwantowym, nadchodzących zagrożeniach związanych z ryzykiem łamania dzisiejszych kryptografii kluczy publicznych, nowych algorytmach DNSSEC, procesie włączenia nowych algorytmów do protokołów bezpieczeństwa i wielu kwestiach związanych z cyberbezpieczeństwem.
![image 20](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-20-1024x576.png)
![image 19](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/image-19-1024x576.png)
Bezpieczeństwo domen i danych naszych klientów jest i zawsze będzie dla nas priorytetowym tematem, o który będziemy dla Ciebie dbać.
Spotkania z naszymi partnerami
Podczas wydarzenia robiliśmy sobie przerwy od targów i prelekcji na najważniejsze dla nas spotkania z partnerami biznesowymi, które były kwintesencją obecności na CloudFeście.
Skutecznie udało nam się porozmawiać z wieloma reprezentantami zaprzyjaźnionych firm, które podzieliły się z nami najbardziej unikatową wiedzą, niemożliwą do zdobycia podczas targów czy prelekcji. Dowiedzieliśmy się o potencjalnych zmianach i ciekawostkach związanych z zarządzaniem i funkcjonowaniem domen czy cPanelu. Przykładowo rozmawialiśmy o nowych promocjach na poszczególne domeny i zaimplementowaniu Redisa na naszych serwerach. Jesteśmy usatysfakcjonowani z przebiegu spotkań i mamy nadzieję, że niebawem usłyszysz od nas same dobre nowiny.
Czy planujemy powtórkę CloudFest w 2024?
![cloudfest 2023](https://www.mserwis.pl/blog/wp-content/uploads/2023/03/337547990_1336459580543534_8926733744832697596_n-1024x1024.jpg)
CloudFest to zdecydowanie idealne miejsce do zacieśnienia relacji biznesowych i poznania nowych, wartościowych partnerów. Jeśli w 2024 roku nic nie stanie nam na przeszkodzie, to pojawimy się tam raz jeszcze. Przy okazji znamy już datę kolejnej odsłony i będzie to przedział 18-21 marca 2024 roku.
A czy Ty słyszałeś kiedyś o wydarzeniu CloudFest? Jeśli prowadzisz biznes powiązany z infrastrukturą internetową, masz ochotę spotkać się z nami osobiście i porozmawiać o sprawach służbowych bądź prywatnych, to uważamy, że targi CloudFest 2024 będą na to idealnym miejscem! Daj znać w komentarzu lub napisz do nas w tej sprawie przy kolejnej edycji 🙂
Już od kilku lat zajmuję się planowaniem, koordynacją i realizacją działań marketingowych w MSERWIS.pl i Domeny.tv. Jestem odpowiedzialny za promowanie usług, produktów i oprogramowań mojej firmy. Aby jak najlepiej zrozumieć ich funkcje i zalety współpracuję z zespołem programistów i Biurem Obsługi Klienta. Wykorzystuję różnorodne taktyki i kanały marketingowe, żeby dotrzeć do potencjalnych klientów i przekonać ich do zakupu lub subskrypcji. Moje działania obejmują m.in. tworzenie kampanii marketingowych, pisanie materiałów marketingowych, zarządzanie mediami społecznościowymi oraz marketingiem e-mailowym i analizowanie rynku w celu zrozumienia potrzeb i preferencji docelowych odbiorców. Rozumiem technologię i potrafią przekazywać złożone koncepcje techniczne odbiorcom nietechnicznym. Mam doświadczenie w obszarach takich jak content marketing, SEO i generowaniu leadów. Potrafię skutecznie mierzyć i analizować wyniki działań marketingowych, aby stale ulepszać swoje strategie.
Komentarze