CloudFest to najważniejsze na świecie wydarzenie poświęcone infrastrukturze internetowej w chmurze. W 2023 roku targi odbyły się w Niemczech, trwały od 20 do 23 marca i udało nam się pojawić na nich już po raz czwarty. Ostatnim razem było to w 2019 roku i relacjonowaliśmy to na naszym blogu. Długa nieobecność spowodowana była odwołaniem CloudFest’u z przyczyny panującej sytuacji epidemiologicznej. Co prawda w 2022 roku wydarzenie odbyło się, ale skromnie i z wieloma restrykcjami. W 2023 roku stwierdzamy brak obostrzeń i olbrzymią frekwencję, która zrobiła na nas spore wrażenie. 

Przez czas poświęcony na targach zgromadziliśmy wyjątkową wiedzę z odbytych prelekcji, spotkaliśmy się z naszymi stałymi partnerami i nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe, aby jeszcze bardziej udoskonalić dla Ciebie naszą rozbudowaną ofertę domenową i hostingową

Co ciekawego działo się podczas targów CloudFest 2023?  

Wydarzenie CloudFest po raz kolejny odbyło się w niemieckiej miejscowości Rust, a dokładniej w parku rozrywki Europa-Park. Jak podaje organizator, swoją obecność zadeklarowało ponad 150 wystawców. Należą do nich popularne firmy jak np.: Intel, Verisign, Cloudlinux, Kingston, Dell, Samsung, Gigabyte, Lenovo czy Toshiba. 

O tym, że CloudFest jest światowym wydarzeniem, świadczy deklarowana obecność aż 65 różnych narodowości.

mserwis cloudfest

Podczas tegorocznych targów CloudFest poruszonych zostało wiele kwestii związanych m.in. z serwerami wirtualnymi, domenami, certyfikatami SSL, cyberbezpieczeństwem, sztuczną inteligencją (AI), systemami zarządzania treścią (CMS) i ich wtyczkami, NFT i innymi zagadnieniami dotyczącymi Metaverse

Już przy samym wejściu do głównego budynku zauważyliśmy silnie rzucające się w oczy hasło, związane z obecnie panującym trendem AI – “This sign was not written by ChatGPT.” ChatGPT to spopularyzowany chatbot AI, służący do generowania odpowiedzi na zapytanie wprowadzane przez użytkowników. 

mserwis cloudfest 2023

Podczas targów uwagę naszego działu Marketingu zwróciła licznie wykorzystana przez startupy domena .io. Jednocześnie potwierdziło to informację wykorzystania domeny, o której pisaliśmy niedawno na naszym blogu. Oprócz tego ładnie prezentowały się schody przepełnione pomysłami na domenowe hacki

domain hack cloudfest

Spośród wszystkich dostępnych stoisk, na wyróżnienie zasługuje niskobudżetowa reklama systemu opartego o Linuxa z hasłem: “The Linux system for those who prefer great code over great marketing… 100% open source”, która idealnie odwzorowuje potencjał Linuxa.

Cloudfest 2023 reklama linuxa

Doceniamy także starania włożone w akcje promocyjne z różnymi nagrodami, do których należały m.in.:

  • Szukanie czterech makiet rugbystów stworzonych przez InterNetX. Były one poukrywane na obszarze budynku targów. Po ich odnalezieniu należało odczytać nazwę domeny umieszczoną na dole danej makiety, wyszukać ją w Internecie i odpowiedzieć na różne pytania związane z funkcjonowaniem domen – nie były łatwe. 
image 2
  • Składanie serwera na czas z odgórnie wyznaczonych komponentów – zajęliśmy drugie miejsce 🙂 
image 33
  • Trzymacie w pełni zabudowanego serwera na czas – był naprawdę ciężki, a maksymalny czas w momencie podjęcia próby wynosił niepełne półtorej minuty.
image 18
  • Crackowanie sejfu sponsorowanego przez domenę .shop. 
image 30
  • Loterie polegające na wpisaniu na małą kartkę podstawowych danych firmy (komplementarne zbieranie leadów), która później raz na dzień była losowana z jednego stosu.
image 17
  • Kręcenie kołem i losowanie nagród – sprytnie przemycona darmowa konsultacja z firmą.
image 6
  • Zbieranie pieczątek różnych firm porozrzucanych na targach na kartkę dostarczoną przez CloudFest. Z podpisanych i uzupełnionych kartek losowany był zwycięzca – tym sposobem organizator przyczyniał się do lepszego zapoznania uczestników z wystawcami. 
  • Quizy na czas silnie powiązane z hostingiem – rywalizacja i zastrzyk wiedzy w jednym. 
  • Oraz inne liczne konkursy związane z danymi firmami. 
image 9

Jesteśmy pełni podziwu, jak dobrze marketingowo można wypromować sprzęt powiązany z infrastrukturą internetową. 

Targi dały nam sposobność porozmawiania z reprezentantami wielu nowych jak i już poznanych wcześniej firm. Zobaczyliśmy w akcji efektywną technologię zapewniającą wodoszczelność dla serwerów i ich komponentów. Widzieliśmy możliwości robo psa, wystawione luksusowe ferrari promujące chmurę premium, korporacyjną grę hokejową na przerwę od pracy czy zaawansowany symulator wyścigowy z 3 ekranami szerokokątnymi. Przekonaliśmy się jak wyglądają najnowsze możliwości okularów VR i jak można je wykorzystać w biznesie. Poznaliśmy wiele firm oferujących nam podzespoły serwerowe oraz montaż serwerów wedle naszego zapotrzebowania. 

Porozmawialiśmy z przedstawicielami firm szczególnie ważnymi dla naszej branży, takimi jak: Tucows, EURid, DENIC, CentralNic, CloudLinux, cPanel, Apache czy Yoast

W ostatni dzień targów otrzymaliśmy od naszego zaprzyjaźnionego partnera CentralNic grę Monopoly w wersji domenowej – szczególnie rozbawiło nas jedno z najdroższych haseł na planszy “Płacisz podatek ICANN”.

image 1

Codziennie w przerwie na lunch mieliśmy chwilę, aby pospacerować po baśniowym parku i skorzystać z dostępnych w nim rollercoasterów.

Każdego wieczoru po wyczerpujących targach na zakończenie dnia czekały na nas różne imprezy integracyjne w malowniczym hotelu Colosseo.

image 5
connexion party cloudfest 2023

Prelekcje i prelegenci CloudFest 2023

Wydarzenie CloudFest w dużej mierze poświęcone jest edukowaniu i dzieleniu się aktualnymi informacjami związanymi z infrastrukturą internetową. Podczas czterech dni ponad 250 światowych prelegentów przekazywało uczestnikom swoją unikatową wiedzę. Często w parze z prelekcjami związane były rozwiązania i nawiązania sprzedażowe konkretnej firmy prezentującej. Osoby prezentujące występowały na czterech różnych scenach: 

  • Główna scena kopuły .com; 
  • Scena areny Namestudio API;
  • Sala balowa “Berlin”;
  • Rock Cafe.
image 27
Główna scena kopuły .com 
image 28
Scena areny Namestudio API

Do ważnych dla naszej branży i jednocześnie rozpoznawalnych prelegentów należą m.in.:

  • Igor Seletskiy – CEO CloudLinux; 
  • Tim Callan – CEO Sectigo;
  • Michael Riedl – CEO CentralNic Group PLC; 
  • Burt Kaliski – CTO Verisign;
  • Josepha Haden Chomphosy – WordPress Executive Director w Automattic;
  • Christian Jaeger – CEO CloudFest; 
  • zespół WebPros, czyli osoby z firmy zarządzającej markami cPanel, Plesk, WHMCS.
image 25

Christian Jaeger (CEO CloudFest) opowiadający o genezie CloutFestu

Mieliśmy przyjemność spotkać większość z wymienionych osób. Największe wrażenie zrobił na nas CTO (z ang. Naczelny Dyrektor Techniczny) Verisign, który technicznie opowiadał m.in. o algorytmach kwantowych, zabezpieczeniach DNS w świecie postkwantowym, nadchodzących zagrożeniach związanych z ryzykiem łamania dzisiejszych kryptografii kluczy publicznych, nowych algorytmach DNSSEC, procesie włączenia nowych algorytmów do protokołów bezpieczeństwa i wielu kwestiach związanych z cyberbezpieczeństwem. 

image 20
Burt Kaliski (CTO Verisign) opowiadający o nadchodzących zmianach związanych z cyberbezpieczeństwem. 
image 19
Burt Kaliski (CTO Verisign) opowiadający o nadchodzących zmianach związanych z cyberbezpieczeństwem. 

Bezpieczeństwo domen i danych naszych klientów jest i zawsze będzie dla nas priorytetowym tematem, o który będziemy dla Ciebie dbać.

Spotkania z naszymi partnerami 

Podczas wydarzenia robiliśmy sobie przerwy od targów i prelekcji na najważniejsze dla nas spotkania z partnerami biznesowymi, które były kwintesencją obecności na CloudFeście. 

Skutecznie udało nam się porozmawiać z wieloma reprezentantami zaprzyjaźnionych firm, które podzieliły się z nami najbardziej unikatową wiedzą, niemożliwą do zdobycia podczas targów czy prelekcji. Dowiedzieliśmy się o potencjalnych zmianach i ciekawostkach związanych z zarządzaniem i funkcjonowaniem domen czy cPanelu. Przykładowo rozmawialiśmy o nowych promocjach na poszczególne domeny i zaimplementowaniu Redisa na naszych serwerach. Jesteśmy usatysfakcjonowani z przebiegu spotkań i mamy nadzieję, że niebawem usłyszysz od nas same dobre nowiny. 

Czy planujemy powtórkę CloudFest w 2024? 

cloudfest 2023
CloudFest 2023 Źródło: https://www.cloudfest.com/

CloudFest to zdecydowanie idealne miejsce do zacieśnienia relacji biznesowych i poznania nowych, wartościowych partnerów. Jeśli w 2024 roku nic nie stanie nam na przeszkodzie, to pojawimy się tam raz jeszcze. Przy okazji znamy już datę kolejnej odsłony i będzie to przedział 18-21 marca 2024 roku.

A czy Ty słyszałeś kiedyś o wydarzeniu CloudFest? Jeśli prowadzisz biznes powiązany z infrastrukturą internetową, masz ochotę spotkać się z nami osobiście i porozmawiać o sprawach służbowych bądź prywatnych, to uważamy, że targi CloudFest 2024 będą na to idealnym miejscem! Daj znać w komentarzu lub napisz do nas w tej sprawie przy kolejnej edycji 🙂 

Zapisz się na powiadomienia o nowych artykułach

i odbierz link do unikatowej oferty


* Wypełniając formularz wyrażam zgodę na przesłanie na mój adres e-mail powiadomień ze strony „www.mserwis.pl/blog”. Szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności: https://www.domeny.tv/polityka-prywatnosci

Już od kilku lat zajmuję się planowaniem, koordynacją i realizacją działań marketingowych w MSERWIS.pl i Domeny.tv. Jestem odpowiedzialny za promowanie usług, produktów i oprogramowań mojej firmy. Aby jak najlepiej zrozumieć ich funkcje i zalety współpracuję z zespołem programistów i Biurem Obsługi Klienta. Wykorzystuję różnorodne taktyki i kanały marketingowe, żeby dotrzeć do potencjalnych klientów i przekonać ich do zakupu lub subskrypcji. Moje działania obejmują m.in. tworzenie kampanii marketingowych, pisanie materiałów marketingowych, zarządzanie mediami społecznościowymi oraz marketingiem e-mailowym i analizowanie rynku w celu zrozumienia potrzeb i preferencji docelowych odbiorców. Rozumiem technologię i potrafią przekazywać złożone koncepcje techniczne odbiorcom nietechnicznym. Mam doświadczenie w obszarach takich jak content marketing, SEO i generowaniu leadów. Potrafię skutecznie mierzyć i analizować wyniki działań marketingowych, aby stale ulepszać swoje strategie.

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *