RoundCube jest jednym z najpopularniejszych klientów pocztowych obsługiwanym z poziomu przeglądarki internetowej. Wygodny układ oraz prosty w obsłudze panel pozwalają sprawnie zarządzać skrzynką e-mailową. RoundCube dostępny jest także w naszym serwisie. Aby przejść do logowania, kliknij tutaj.

Jak wysłać nową wiadomość?

Klikamy w ikonę z ołówkiem:

Wiadomość - jak dodać

Ukazuje się okno do tworzenia nowej wiadomości:

Wiadomość - edytor

Istnieje również możliwość zmiany typu edytora, ze zwykłego na edytor HTML. Zaletą edytora HTML jest dużo większa gama możliwości edycji wysyłanego tekstu:

Wiadomość - edytor

W polach:

Możemy również wpisać dodatkowe adresy e-mail w polach: Dodaj Cc, Dodaj Bcc, Dodaj Reply-To czy Dodaj Followup-To.

Co oznaczają poszczególne ikony przy opcji tworzenia wiadomości?

Ikony

Pod edytorem treści, po lewej stronie widzimy opcję Wyślij teraz, która powoduje wysłanie wiadomości. Jeżeli nie chcemy jej wysyłać, możemy powrócić do listy wiadomości poprzez naciśnięcie zielonej strzałki. Uwaga: Kopia robocza nie zostanie zapisana, a sama wiadomość zostanie usunięta. Kopię roboczą zapisujemy poprzez naciśnięcie ikony z niebieskim folderem.

Jak ustawić podpis, który pojawia się na końcu wiadomości?

Tak jak wspominaliśmy wyżej, opcja Edytuj tożsamości przeniesie nas do poniższego okna. Tożsamość możemy utworzyć, przechodząc do ustawień (w prawym górnym rogu), zakładka Tożsamości.

Tożsamość - jak wejść

W lewym dolnym rogu poprzez naciśnięcie „+” przejdziemy do tworzenia nowej tożsamości:

Tożsamość - dodawanie

W polach:

Pola te będą również automatycznie uzupełniane przy tworzeniu nowej wiadomości.

W zakładce Tożsamości widzimy dwie opcje:

Tożsamość-podpis

Jak stworzyć swój indywidualny podpis?

Po przejściu do zakładki „Podpis” pojawia nam się okno, w którym ustawimy prosty, tekstowy podpis:

Podpis-zwykły

Po zaznaczeniu opcji „Podpis w HTML” pojawi nam się również intuicyjny kreator, w którym możemy dodać, np. logo naszej firmy, wstawić podstawowe informacje, jak numer telefonu, adres e-mail, wstawić link do naszej strony.

Podpis-html

Otrzymujemy mnóstwo różnych wiadomości, które niekoniecznie chcemy trzymać w folderze Odebrane?

Po przejściu do Ustawień, do zakładki Foldery, mamy możliwość zarządzania folderami – edytowania, usuwania, sprawdzania ich pojemności.

W lewym dolnym rogu, za pomocą „+” tworzymy nowy folder. W polu Nazwa folderu wpisujemy oznaczenie, nazwę naszego folderu. Przy opcji Folder nadrzędny mamy możliwość określenia, pod którym z folderów będzie widoczny nasz nowo utworzony folder. Widać to na poniższym przykładzie:

Foldery

Gdzie tworzony folder o nazwie Kwiaty – anulowane będzie widoczny pod folderem Kwiaty – zamówienia.

W lewym dolnym rogu, obok opcji „+”, dostępne są opcje usunięcia oraz opróżnienia folderu.

Foldery-funkcje

Uwaga, opcja usunięcia folderu dotyczy wyłącznie folderów, które utworzyliśmy samodzielnie. Niemożliwe jest usunięcie folderów systemowych: Odebrane, Kopie robocze, Wysłane, Spam oraz Kosz.